Het Vlaams Radio Koor organiseert audities voor professionele zangers voor voltijdse en deeltijdse contracten van onbepaalde duur.

Op 16, 17 en 18 oktober 2018 organiseert het Vlaams Radio Koor audities voor professionele zangers voor voltijdse en deeltijdse contracten van onbepaalde duur voor sopranen, alten en tweede bassen.

We zoeken:

• 4 sopranen 50%
• 3 alten 50%
• 2 alten 100%
• 1 tweede bas 50%

Gelieve voor 15 september 2018 uw curriculum vitae te sturen naar Alain De Ley of naar:

Vlaams Radio Koor
tav. Alain De Ley
Eugène Flageyplein 18
B-1050 Brussel

Na een eerste doorlichting van de cv’s zullen de geselecteerde kandidaten een inschrijvingsformulier ontvangen om hun deelname te bevestigen.

We hebben wat problemen gehad met het email adres adl@vlaamsradiokoor.be. Indien u uw kandidatuur per mail ingediend hebt, en u hebt geen ontvangstbevestiging gekregen, gelieve uw kandidatuur opnieuw te sturen naar adl@brusselsphilharmonic.be. Onze excuses voor het ongemak.

VERLOOP VAN DE AUDITIE

De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde dienen de kandidaten het volgende voor te bereiden en aan te bieden:

• 2 aria’s en 2 liederen uit 3 verschillende periodes:
    • voor 1800, tussen 1800 en 1950 en na 1950
    • in de vier werken moet er een in het Duits, een in het Engels en een in het Frans zijn
  • De kandidaten zullen ook een opgelegd werk moeten zingen dat te gepasten tijde beschikbaar zal zijn op onze website.

Na de eerste ronde zal er een deliberatie plaatsvinden om te bepalen wie naar de tweede ronde mag. In de tweede ronde moeten de kandidaten het volgende uitvoeren:

• Een opgelegd werk dat ze gedurende 15’ met piano mogen voorbereiden
  • Een zichtlezing