Donderdag 26 januari schuift Eric Whitacre aan bij Lieven Van Gils in het praatprogramma Van Gils & Gasten op tv-zender Eén. Samen met het Vlaams Radio Koor zal hij 'Sleep' uitvoeren en vertellen over de nieuwste concertreeks in Vlaanderen.

Donderdag 26 januari schuift de Amerikaanse superster Eric Whitacre aan bij Van Gils & Gasten. De componist en dirigent maakt een tournee door Vlaanderen met het Vlaams Radio Koor. De charismatische Whitacre is een unicum binnen de koorwereld en tijdens de uitzending bij Van Gils & Gasten dirigeert hij live het Vlaams Radio Koor in zijn meest bekende werk ‘Sleep’.

Dé ster onder de koorcomponisten kwam in 2016 voor de eerste keer ooit naar België en veroverde al meteen de harten van het publiek tijdens een uitverkochte concertreeks met het Vlaams Radio Koor. Hij was zelf zo onder de indruk van de samenwerking, dat een stroom aan creatieve ideeën niet lang op zich liet wachten. Het resultaat is de concertreeks Whitacre meets Bernstein: een uniek project met als hoogtepunt zijn meest populaire werk ‘Sleep’, bekend van zijn ‘Virtual Choir Project’ uitgevoerd door het Vlaams Radio Koor en, verspreid over de verschillende concertlocaties, zo’n 400 zangers van amateurkoren.

Eric Whitacre & het Vlaams Radio Koor bij Van Gils & Gasten – donderdag 26 januari om 22u00 op Eén