Sigvards Kļava (°1962) uit Riga, is een van de meest vooraanstaande Letse dirigenten, professor directie en producer, en muziekdirecteur van het Letse Radio Koor sinds 1992.

Als resultaat van Sigvards Klava’s gestage inspanningen is het Lets Radio Koor een internationaal erkend, vocaal collectief geworden waarin elke zanger een creatieve individualiteit bezit.

Onder leiding van Sigvards heeft het Lets Radio Koor een aantal koorwerken opgenomen van weinig bekende of volledig vergeten componisten uit het verleden, en een samenwerking aangegaan met een aantal opmerkelijke Letse componisten.

Sigvards Kļava is professor aan de Jazeps Vitols Latvian Academy of Music en meervoudig winnaar van de Latvian Great Music Award.

Meer over Sigvards Kļava.