wolkensequenties

wolken & klanken

De klankwolken krijgen ook een visuele vertaling: Stef Van Alsenoy heeft wolkenbeelden gemaakt die dankzij grote ledschermen visueel geïntegreerd worden met de zangers van het Radiokoor. De wolken die hij toont zijn een volwaardig deel van het concert: “De drie werken van dit programma zijn erg verschillend – de contemplatieve Miserere’s van Allegri en MacMillan staan in fel contrast met de eclectische, bij momenten overweldigende klanklandschappen van Seven Angels. De keuze van de wolkensequenties bij elk werk is dan ook sterk bepaald door dat diverse klanklandschap. Trage en brede altocumulus wolken voor het Miserere; ijle minimalistische cirruswolken, vreemde lenticularis bergwolken en dreigende monsoon bij Seven Angels,” vertelt Van Alsenoy.

“De keuze van de wolkensequenties bij elk werk is dan ook sterk bepaald door dat diverse klanklandschap.”
- stef van alsenoy