Stef Van Alsenoy, fotograaf & soundscaper, zal met klank en beeld voor een extra dimensie zorgen tijdens de Seven Angels concertreeks. De ideale muziek om zijn liefde voor wolken te tonen.

Het Radiokoor heeft een heel breed en rijk klankspectrum, waarmee ze in Seven Angels helemaal kunnen uitpakken: bij momenten best eclectisch en abstract, intens en onverwacht, maar wat een schoonheid… Ik kijk erg uit naar onze samenwerking, die me de gelegenheid en inspiratie biedt om wolkensequenties op te nemen, verder uit de diepen en te bewerken zodat ze in het verlengde liggen van de muziek.

Klank/muziek en beeld zijn voor mij perfect complementair. Ik heb al een aantal soundscapes gemaakt voor fototentoonstellingen van Stephan Vanfleteren en performances van theatermaker Kris Verdonck, waar de aanwezigheid van klank het visuele versterkte zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn. Zo kunnen beelden ook de sfeer van muziek versterken. Belangrijk voor mij is dat de beelden niet het voortouw nemen, en geen nieuwe of andere betekenis aan het verhaal geven of de aandacht ervan afleiden.

“Wolken hebben mij altijd al gefascineerd, ze zijn het eerste wat ik ‘s ochtends vanuit het raam bekijk”
- stef van alsenoy

Wolken zijn een landschap boven een landschap, maar in permanente evolutie. Wat me vooral aanspreekt is de essentie van de wolk – de vorm, textuur – en daarom haal ik in mijn fotografie alle overbodige elementen eruit. Ook de trage schoonheid van beweging en evolutie van wolken intrigeert mij. Ze passen wat mij betreft perfect bij de muziek van MacMillan.

www.stefvanalsenoy.com