Wat betekent het uitbreken van het coronavirus voor jouw concertavond?

Wordt mijn concert afgelast?

Nee, alle concerten van het Vlaams Radiokoor gaan gewoon door zoals gepland. Momenteel is er geen reden om de concerten af te lassen (eventuele nieuwe ontwikkelingen worden op de voet gevolgd).

Wordt mijn concert terugbetaald?

Omdat er voorlopig geen reden is om concerten af te lassen, worden de tickets niet terugbetaald. Beslis je zelf om jouw concertavond te missen, kan je je ticket veilig aanbieden via Ticketswap.

Wat kan ik zelf doen om mezelf te beschermen en besmetting te vermijden?

> Was regelmatig en grondig (40-60 seconden) je handen. Speciale wasgels zijn niet nodig, gewone zeep volstaat. Hoe je best je handen wast, zie je deze site.
> Moet je hoesten? Doe dat in een papieren zakdoekje of in de binnenkant van je elleboog.
> Gebruik papieren zakdoekjes bij het niezen of snuiten en gooi ze weg in een afsluitbare vuilbak.
> Vermijd handen en kussen te geven.
> Ben je ziek? Raadpleeg je huisarts en vermijd contact met anderen.
> Vermijd zelf nauw contact met zieke personen.
> Probeer erop te letten je gezicht zo weinig mogelijk aan te raken met je handen.

Voor veelgestelde vragen over het coronavirus kan je terecht op de website van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid.