Voor Tournée Vocale, de laatste a capella-reeks dit seizoen, mocht het publiek bepalen wat wij zullen zingen. Jullie hebben in grote getale gestemd en de uitslag is binnen...

Gedurende de hele maand april mocht het publiek stemmen op haar favoriete a capella werken. Van bekende klassiekers tot recente parels, ingetogen of uitbundig, aan jullie de keuze om te bepalen wat wij gaan zingen tijdens onze concertreeks Tournée Vocale. Jullie hebben in grote getale gestemd, en met maar liefst 83 stemmen is Hampstead Heath uit Onvoltooid Landschap van Maarten Van Ingelgem de onbetwiste nummer 1! Onvoltooid Landschap is een vredesoratorium op tekst van Annelies Verbeke, naar haar gelijknamige novelle. Het vertelt het verhaal van de Edgar, een kunstschilder die vertrekt naar het front en zijn jonge vrouw Julienne en een doek met een onvoltooid landschap achterlaat.

Bedankt om van je te laten horen, jullie hebben een prachtig programma voor ons samengesteld!

Jullie top 5

1. Maarten Van Ingelgem – Hampstead Heath
  2. Samuel Barber Agnus Dei
  3. Arvo Pärt Magnificat
  4. Morten Lauridsen O Magnum Mysterium
  5. Eric Whitacre Nox Aurumque

Bekijk hier het volledige programma en koop nu tickets voor een van de Tournée Vocale concerten in Leuven, Brugge, Brussel of Lier!