We zouden bijna vergeten hoe het voelt om een theater of concertzaal binnen te stappen en om te genieten van topartiesten die je live vanop een podium een boost geven waarvan je nog dagen, weken of een heel leven nagloeit.

Podium 19 verzacht het gemis aan live cultuur en blijft dat doen tot 30 april: tot dan maakt Podium 19 van elk huis een cultuurhuis. Daarna valt het doek voor de tijdelijke lineaire zender. Op VRTNU.be blijven de voorstellingen beschikbaar tot einde mei.

Nu de laatste maand van Podium 19 ingaat, kijken de zeven initiatiefnemers van de pop up cultuurzender al uit naar het moment waarop ze het publiek opnieuw in eigen huis mogen ontvangen met live voorstellingen.

Deze cultuurinstellingen geven daarom een aantal tickets weg voor een van hun eerste voorstellingen die ze in petto hebben wanneer ze opnieuw de deuren mogen openen. Wil jij iemand een plezier doen met een live cultuurvoorstelling, waag dan je kans en wie weet kan je straks samen plaatsnemen in een echte theaterzaal van een van de huizen, en opnieuw kippenvel krijgen bij een levende voorstelling of concert.

Ga van 3 april tot 20 april naar www.podium19.be en geef de naam op van de persoon die volgens jou een live voorstelling verdient. Kies vervolgens een van de zeven huizen die je zo graag (opnieuw) wil bezoeken. Dat kan je favoriete leverancier van emoties zijn of je kan op avontuur naar een huis dat je nog niet kent. Als je wint, zal het cultuurhuis je contacteren met meer informatie over wanneer jullie een voorstelling live kunnen beleven.

Wil je je hart voor cultuur helemaal tonen, download en print dan één van de affiches die je vindt op www.podium19.be en hang deze voor je raam. Zo toon je dat jouw huis een echt cultuurhuis is.