Maar liefst 14.000 houtsneden telt de collectie van het Museum Plantin-Moretus, opgebouwd sinds de 16de eeuw. Stuk voor stuk staaltjes van echt vakmanschap, van meesterlijk in hout uitgesneden tekeningen.

Net als vocale muziek zijn ze getuigen van een diepe liefde voor het ambacht, en tijdloos mooi.

Geniet van de selectie die we maakte bij onze herfst 2020-concerten, en laat je inspireren!

An Eisendrath, grafisch vormgever achter Studio Anorak, ontwikkelde vorig seizoen de nieuwe visuele stijl voor het nieuwe Vlaams Radiokoor.

verhaal & materiaal

An werkt ook al enkele jaren voor het Museum Plantin-Moretus, en in de zoektocht naar verhaal en materiaal achter de nieuw-normaal concerten van het Vlaams Radiokoor voor deze herfst kwamen de houtsneden snel naar boven: een collectie uit de tijd van Plantin - dus een link met de vele barok-programma's. Eenvoudig, verfijnd en tijdloos mooi - net als vocale muziek door de eeuwen heen.

clip

Studio Anorak ontwierp bij de heropening van het museum een reeks kaarten geïnspireerd op de collectie houtsneden: bekijk hier de clip waarin An vertelt over haar zoektocht naar de juiste beelden.

Radiokoor selectie

De selectie voor het Radiokoor werd gebruikt in de kaarten voor het nieuwe herfst-programma. Aparte kaarten om op te hangen, op te tekenen en droedelen, om je te laten inspireren.

Heb je nog geen exemplaar ontvangen? Vraag het dan vandaag nog aan!