Een Mass for the Endangered in het kader van Earth Day: een oproep tot actie voor de bedreigde aarde en om klimaatverandering aan te pakken. Lees je in met de leeslijst die Muntpunt samenstelde voor de concertreeks.

👉 ontdek deze boeken en veel meer op muntpunt.be

Een vlecht van heilig gras: hoe de natuur, wetenschap en traditionele kennis ons leren respectvol met de aarde om te gaan
Robin Wall Kimmerer

Liefdevoller omgaan met de planeet? Kimmerer weet het op poëtische wijze uit te leggen: Een vlecht van heilig gras verandert blijvend je kijk op de natuur en legt uit hoe we de geschenken van de aarde met respect en dankbaarheid kunnen ontvangen en hoe we deze kunnen beschermen.

Not Too Late: Changing the Climate Story from Despair to Possibility / edited by Rebecca Solnit and Thelma Young Lutunatabua

Not Too Late brengt krachtige stemmen uit de hele wereld samen om de politieke, wetenschappelijke, sociale en emotionele dimensies van het meest urgente probleem waarmee de mensheid ooit is geconfronteerd, aan te pakken. (essays)

Silent Spring / Verstild voorjaar
Rachel Carson

Verstild voorjaar beschrijft de impact van pesticiden op het ecosysteem. Het resultaat? Carson spreekt van dode lentes wanneer ten gevolge fauna en flora afsterven.

Upstream : selected essays
Mary Olliver

Upstream is een verzameling van gedachten over de natuur, schrijven en het leven. In de essays worden observatie, stilte en de verbondenheid tussen mens en natuur verkend. (essays)

Veen, dras, moeras: het onderschatte belang van veengebieden voor onze planeet
Edna Annie Proulx

Veen, dras, moeras benadrukt het onderschatte belang van veengebieden voor onze planeet, waarbij Proulx diepgaande inzichten biedt in de waarde van deze ecosystemen voor het milieu en voor onze samenleving.

De heilige natuur: hoe we de relatie met onze natuurlijke omgeving kunnen herstellen
Karen Armstrong

Een boek over natuurbescherming en milieubeheer vanuit een door wereldreligies geïnformeerde, spirituele benadering. Armstrong pleit voor het herstellen van onze relatie met de natuurlijke omgeving met het oog op een spirituele en heilige verbondenheid met de natuur.