Wat is jouw favoriete werk uit het koorrepertoire? Dat was de oproep die we vorig seizoen aan ons publiek deden. Uit de vele prachtige werken werd een selectie gemaakt die we live uitvoerden tijdens de concertreeks Tournée Vocale - en juni 2019 ook opnamen! De cd is nu uit, ideaal om als intiem geschenk onder de kerstboom te leggen...

De cd is in avant-première te koop tijdens de kerstconcerten - en je kan hem dan meteen laten signeren door chef-dirigent Bart Van Reyn!

1. Frank Martin - Messe pour double choeur. I. Kyrie
  2. Arvo Pärt - Magnificat
  3. Morten Lauridsen - O Magnum Mysterium
  4. Rudolf Mauersberger - Wie liegt die Stadt so wust
  5. Samuel Barber - Agnus Dei
  6. Maarten Van Ingelgem - Hampstead Heath
  7. Kurt Bikkembergs - Never Pain to Tell Thy Love
  8. Herbert Howells - Take Him, Earth, for Cherishing
  9. Francis Poulenc - Un soir de neige

Alain De Ley, artistiek verantwoordelijke van het Radiokoor, vertelt waarom deze werken verzameld werden:

als een tentoonstelling

Voor deze CD verzamelden we, met de hulp van ons publiek, enkele van de mooiste werken uit het rijke koorrepertoire. Het resultaat is als een tentoonstelling, waar de zangers vanuit de stilte schilderen met muziek, noot boven noot, kleur boven kleur, ton sur ton.

spectrum van emoties

Het kleurenpalet lijkt oneindig, en elk schilderij vertelt met abstracte noten en klanken een verhaal dat blij maakt of net droevig, dat sereen of rusteloos is. Het spectrum van emoties is eindeloos.