Het 20ste deel 'Olimpie' van Gaspare Spontini in de prestigieuze Palazzetto reeks 'Opéra français' is net verschenen.

Het Vlaams Radio Koor dankt zijn internationale reputatie onder meer aan de vele opnames die het maakt. De geroemde veelzijdigheid van het koor komt helemaal tot zijn recht in de veelzijdige discografie die het koor intussen opbouwde.

Een groot aantal spectaculaire effecten, pathos, theatraliteit, enorme refreinen ... Spontini's Olimpie, waarvan de heldin hier gevoelig wordt afgebeeld door Karina Gauvin, voert de dramatische effecten van de lyrische tragedie op. Aan het hoofd van Le Cercle de l'Harmonie en het Vlaams Radio Koor neemt Jérémie Rhorer de luisteraar mee in het hart van een politiek familiedrama. Kate Aldrich is de belichaming van een vurige Statira, Mathias Vidal is een heldhaftige Cassandre en Josef Wagner speelt een angstaanjagende Antigone. Vernederd door dit werk, bekroonde Berlioz Spontini als een van de grootste genieën van de Franse muziek. Deze nieuwe cd-boekenset van Palazzetto Bru Zane analyseert de context waarin Olimpie werd gecomponeerd en biedt de lezer de gelegenheid om de geheimen te ontdekken achter het maken van een werk dat een revolutie teweeg zou brengen in de opera.

Bestel nu!