Op 20 februari 2022 vierde het Concertgebouw Brugge haar twintigste verjaardag. Want 20 jaar Concertgebouw betekent duizenden momenten van intens beleven.

Om dit feestje te vieren, liet de concertzaal een ultieme Top 20 van twee decennia Concertgebouw samenstellen door... het publiek! Meer dan 500 mensen brachten hun stem uit op www.concertgebouw.be en deelden fijne anekdotes en herinneringen. We zijn dan ook enorm vereerd dat onze productie van Peer Gynt (januari 2020) als nummer 1 uit de bus kwam!

Bedankt, Brugge, en bedankt aan het fantastische team dat Peer Gynt op de planken bracht: Brussels Philharmonic en dirigent Stéphane Denève, acteur Filip Jordens, theatermakers Brechtje Louwaard & Tristan Versteven van Het Banket, illustratrice Gerda Dendooven, repetent Joris Derder, solisten Jolien De Gendt, Kelly Poukens, Kristien Nijs, Sarah Van Mol, Evi Roelants, Conor Biggs en Philippe Souvagie, en taalcoach Noors Finn Mulder.

"De gedrevenheid en het streven naar schoonheid."

"Na zoveel malen dit beluisterd te hebben op cd (de integrale versie) met koor, was de programmatie van dit stuk een verrassing van formaat en dat wilde ik absoluut niet missen. Ik heb ongelooflijk genoten van dit meesterwerk."

🏆 ontdek hier de volledige Top 20