Is er iets mooier dan de menselijke stem? De samenklank, de harmonie, de magie - de emoties.

In de nieuwe podcast-reeks Vocal Fabric neemt muziekdirecteur Bart Van Reyn Klara-presentator Sander De Keere mee naar die wonderlijke wereld van de stem, en meer bepaald de stemmen van het Vlaams Radiokoor...

episode 2: Bart & Mahler

“Ik leef alleen, in eigen hemel, in eigen liefde, in eigen lied”

Dat is de essentie in het gedicht dat Gustav Mahler gebruikte voor zijn orkestlied Ich bin der Welt abhanden gekommen. Het snijdt door merg en been in die orkestversie - maar raakt zo mogelijk nog meer in de 16-stemmige a capella versie die Clytus Gottwald in 1983 maakte.

In deze podcast vertelt Bart Van Reyn aan Sander De Keere waarom Mahlers Ich bin der Welt abhanden gekommen in die versie één van zijn favoriete a capella stukken is.

>> beluister de podcast op jouw favoriete podcast player