Tussen 23 januari en 2 februari gaan meer dan 400 kinderen uit de derde graad van lagere scholen in Brussel en Antwerpen de show stelen in Flagey en Corso.

Ze doen dat samen met professionals als actrice Kristine Van pellicom (bekend van televisieseries zoals Clan en Oud België) en de zangers van het Vlaams Radiokoor in de nagelnieuwe voorstelling Project Paradijs van Zingend Schip.

Door deze samenwerking brengt het Antwerpse muzikale collectief zijn artistiek-sociale werking naar een nieuw niveau.

Het Verhaal

Op Koeloenga, een onontdekt paradijselijk eiland in een verre uithoek van de Stille Oceaan, meert op een dag een boot aan. Acht projectontwikkelaars met grootse plannen komen aan wal en kijken verlekkerd naar de ongerepte kuststrook, die is perfect voor enkele mega resorts. Maar de Koeloenganen, die al eeuwenlang in harmonie met de natuur leven, laten hen niet zomaar begaan…

Actrice Kristine Van pellicom vertelt dit spannende verhaal, samen met een honderdtal kinderen uit Brusselse en Berchemse scholen en de heren van het Vlaams Radiokoor. Een fijne familievoorstelling voor iedereen vanaf 8 jaar.

De deelnemende scholen zijn: De Wemelweide, Basisschool ' t Regenboogje Etterbeek, Sint Jozefschool, Het Hinkelpad, Stedelijke Basisschool 'Klavertjevier' en De Knikkerbaan.

“In de aanloop naar de voorstelling gaan we langs zes basischolen om de nieuwe songs die Sien De Smet voor Project Paradijs schreef, aan te leren en de kinderen voor te bereiden op hun performance. Zo zullen in totaal meer dan 400 kinderen, de meesten zonder enige podiumervaring, samen optreden met een professioneel koor en dito actrice. Een unieke ervaring voor iedereen.”
- tom johnson, medeoprichter van zingend schip
“Project Paradijs is voor de meeste van onze zangers iets wat niet meteen in hun comfortzone ligt, maar we vinden het ontzettend belangrijk om dit mee te realiseren. Het geeft de kinderen niet alleen veel vertrouwen en eigenwaarde, maar het brengt hen ook op een laagdrempelige manier in contact met muziek en de podiumkunsten in het algemeen. Ook het feit dat ze allemaal de weg vinden naar een cultuurhuis als Flagey of Corso - voor veel kinderen anders onbereikbaar - is zonder twijfel een meerwaarde voor iedereen die aan dit project participeert.”
- alain de ley, artistiek verantwoordelijke van het vlaamse radiokoor