Alain De Ley, artistiek leider van het Vlaams Radiokoor, vertelt aan Kerk & Leven-journalist Patrick Verstruyft over de muziekkeuze voor het nieuwe project The Pilgrim Song en waarom koormuziek het ideale medium is voor rust en bezinning.

“Het idee achter The Pilgrim Song gaat over de weg die de mens aflegt in zijn leven. Vandaar het verhaal van een pelgrim, een religieuze tocht zowel als een tocht waarbij de bedevaarder zijn religieuze ervaringen relateert aan de natuur. The Pilgrim Song is een bedevaart”
- alain de ley

Door een programma te brengen met werk van Baltische componisten gedirigeerd door de Baltische dirigent Sigvards Klava lijkt het nieuwe project van het Vlaams, The Pilgrim Song, haast een statement in het kader van het Russisch-Oekraïens conflict. Toeval zo blijkt zegt Alain De Ley in het interview.

Lees hier het volledige artikel in Kerk & Leven.

Maak je klaar voor een pelgrimage met werken van Arvo Pärt, Baltische koorwerk met diepe wortels in volksmuziektraditie, nieuw werk van Vlaming Rudi Tas en een prachtig einde van de Letse componist Ēriks Ešenvalds 'In paradisum'.

The Pilgrim Song is te beleven in Geel, Lier, Brussel, Antwerpen en op Iedereen Klassiek in Brugge.