Ontdek de uitgave I thought I'd write to Juliet van het Vlaams Radiokoor en De Vrouwenraad. Met dit boekje willen we sensibiliseren, de diversiteit van de liefde laten zien, en mensen tonen dat ze niet alleen zijn. Zo kunnen we hopelijk wat troost bieden maar ook een hulpbron zijn voor zij die het nodig hebben.

lees hier de uitgave digitaal

lees ook:

Met de oproep I thought I’d write to Juliet vroegen de Vrouwenraad en het Radiokoor om een brief te schrijven aan Juliet, over jouw ervaring met de liefde. De oproep kaderde in een samenwerking tussen beide organisaties rond de concertreeks The Juliet Letters (mei 2023), en wil de vele gedaantes die liefde kan aannemen tonen en bespreekbaar maken: de mooie, tedere en passionele - maar ook de alledaagse, pijnlijke of toxische.

Liefde herbergt vele thema’s, en dat blijkt ook uit de brieven die jullie schreven aan Juliet. De Vrouwenraad destilleert in een bijzondere uitgave de thema’s die steeds opnieuw opdoken: geweld (in alle vormen), gezondheid, gebroken harten en geheime liefdes schemerden steeds doorheen de woorden van de briefschrijvers. Ook zelfzorg werd vaak genoemd, als een van de belangrijkste pijlers om met al voorgaande om te gaan.

Met deze uitgave willen we sensibiliseren, de diversiteit van de liefde laten zien, en mensen tonen dat ze niet alleen zijn. Zo kunnen we hopelijk wat troost bieden maar ook een hulpbron zijn voor zij die het nodig hebben.

Het boekje zal tijdens de concerten gratis beschikbaar zijn.

lees hier het boekje I thought I'd write to Juliet