Ontdek samen met Forest To Plate, een collectief met meer dan tien jaar ervaring in het verzamelen van wilde eetbare planten, de verborgen schatten van de stadsnatuur.

Bij wildplukken denk je misschien meteen aan een zoektocht doorheen bossen, uitgestrekte weides en oevers van rivieren. Maar we vergeten weleens dat er ook op onze stoep, vensterbanken, langs dakgoten en in grasperkjes vele interessante planten groeien. Oneerbiedig worden ze 'onkruid' genoemd, want enkele planten die je in de stad kan vinden zijn eetbaar en smaken verrassend lekker.

Zo gaan we tussen de klinkers rond Flagey op zoek naar verschillende voorbeelden hiervan: de stadsnatuur zoals je ze nog nooit hebt gezien!

Go nature!

Programma

Combineer jouw wildplukwandeling met het concert Mass for the Endangered op 23 april in Flagey en ontvang €5 korting!

Tickets voor enkel de wandeling: reserveer hier.

beelden © Lies Engelen

praktisch

📍 START: 14:00 — EINDE: 15:30
vertrek aan het de trappen van de Heilig Kruiskerk (Heilig Kruisplein, 1050 Elsene)