Op 25 en 26 maart maakt Grammy-winnares Barbara Hannigan haar debuut als operadirigente met Stravinsky's The Rake's Progress.

Het Vlaams Radio Koor werkt dit jaar voor het eerst samen met wereldster Barbara Hannigan. Tijdens het Klarafestival zal Grammy-winnares Hannigan haar debuut als operadirigente maken in De Munt. Zij staat aan het roer van 'haar' LUDWIG Orchestra en het Vlaams Radio Koor in Stravinsky's The Rake's Progress. "Brussel heeft een bijzondere plaats in mijn hart, en ik kijk er ontzettend naar uit om The Rake’s Progress te brengen in De Munt tijdens het Klarafestival," vertelt Hannigan. "Mijn relatie met het stuk gaat al lang terug! Toen ik 23 jaar was, kreeg ik de kans, toen nog als understudy, om de rol van Anne Trulove te zingen. Het was de allereerste grote rol die ik voor mij rekening nam en ik was er meteen aan verslingerd. Ik heb de rol sindsdien meerdere keren vertolkt. Toen ik besloot een opera te dirigeren, leek het bijzonder natuurlijk en logisch dat de eerste opera die ik ooit gezongen heb, ook de eerste opera is die ik zou dirigeren."

Lees het interview met Barbara Hannigan op de website van het Klarafestival