nieuw album

"I Will Come Back" is de nieuwste kameropera van componist Robert Groslot met het Vlaams Radiokoor, solisten van Brussels Philharmonic en in de hoodrollen mezzo-sopraan Héloïse Mas en bariton Thomas Oliemans.

“Woorden triggeren iets in mij wat zich vervolgens vertaalt in muziek.”
- robert groslot

Robert Groslot baseert zich voor zijn nieuwste kameropera "I Will Come Back" op het boek Ik kom terug van literair monument Adriaan van Dis, een tragikomedieverhaal over de broze relatie tussen moeder en zoon.

Het Vlaams Radiokoor nam de opera voor koor en twee solisten op midden in de pandemie, met mondmaskers, in Studio 4 van Flagey.
"De corona-opstelling had zijn voordelen; zangers en muzikanten zaten en stonden verder uit elkaar, waardoor de opname gedetailleerd en transparant werd", aldus Robert Groslot in een interview.

Op 7 oktober komt het volledige album uit op het label Antarctica, intussen kan je alvast genieten van een voorsmaakje...

>> Beluister een fragment uit het album: The Cosmic Garden
>> Herbekijk de livestream van de première