episode 13: Bart & Pietà

Het Vlaams Radiokoor presenteert de concertreeks Pietà: muziek rond de iconische voorstelling van de maagd Maria met haar overleden zoon Jezus op de schoot. Een rauw en intens beeld. Het herinnert aan verdriet en verlies, maar ook aan de oerliefde van een moeder voor haar kind, en aan de kracht en verlossing die daarin verscholen zit.

Heel wat componisten schreven muziek bij deze hartverscheurende emotie, van Giaches de Wert tot Arvo Pärt, van Vivaldi tot James MacMillan. In de muziek vinden we troost, geborgenheid en muzikaal meesterschap. Bart Van Reyn en Sander De Keere spitten het uit in deze podcast-aflevering.

>> beluister de podcast op jouw favoriete podcast player
>> beleef Pietà live in de concertzaal op 19, 20, 22 & 23 maart 2024

Is er iets mooier dan de menselijke stem? De samenklank, de harmonie, de magie - de emoties.

In de podcast-reeks Vocal Fabric neemt muziekdirecteur Bart Van Reyn Klara-presentator Sander De Keere mee naar die wonderlijke wereld van de stem, en meer bepaald de stemmen van het Vlaams Radiokoor...

>> ontdek alle podcasts hier