Bart Van Reyn is vanaf seizoen 19-20 muziekdirecteur bij het Vlaams Radiokoor. Zijn heldere visie op repertoire en grote passie voor het métier maken hem de ideale match voor het Radiokoor.

Dirigent Bart Van Reyn legt zich toe op opera, symfonische muziek en oratorium. Hij is in België voor dit repertoire één van de meest gewaardeerde dirigenten van zijn generatie en een graag geziene gast bij bij tal van topensembles zoals het Vlaams Radio Koor, het Nederlands Kamerkoor, het MDR Rundfunkchor Leipzig, het SWR Vokalensemble Stuttgart, NDR Chor Hamburg, Collegium Vocale Gent, BBC Singers en het Rundfunkchor Berlin.

In 2000 richtte hij Octopus op, een flexibel koor van 32 tot 100 zangers. Dit resulteerde in vruchtbare samenwerkingen met onder meer Brussels Philharmonic, Antwerp Symphony Orchestra, Symfonieorkest Vlaanderen, Orchestre Philharmonique Royal de Liège, Belgian National Orchestra, Musica Viva Moskou, Capella Augustina Köln en B’Rock. Octopus is regelmatig te gast in de grote zalen zoals Bozar, deSingel, De Bijloke, Concertgebouw Brugge, Koningin Elisabethzaal, Tsjaikovski Conservatorium Moskou, Cité de la Musique Parijs, l’Arsenal Metz en De Doelen Rotterdam. In 2012 richtte hij Le Concert d’Anvers op, een periodeorkest met als thuisbasis Antwerpen dat focust op repertoire uit 18e en vroege 19e eeuw. Daarnaast richtte Bart samen met regisseur Korneel Hamers de reizende operacompagnie The Ministry of Operatic Affairs op.

concerten met Bart Van Reyn