Grammy-winnaar Eric Whitacre, componist en dirigent, is een van de meest populaire muzikanten van deze tijd. Met zijn hedendaagse maar toegankelijke stijl en innoverende projecten ontketende Whitacre een ware revolutie in de koorwereld.

“Whitacre is that rare thing, a modern composer who is both popular and original.”
- the daily telegraph, londen

Grammy-winnaar Eric Whitacre, componist en dirigent, is een van de meest populaire muzikanten van deze tijd. Zijn muziek wordt wereldwijd uitgevoerd door miljoenen amateurs en professionele muzikanten. Met zijn baanbrekende Virtual Choirs verenigde hij zangers uit meer dan 110 verschillende landen. Als alumnus van de prestigieuze Juilliard School of Music, werd Eric onlangs aangesteld als Artist in Residence bij the Los Angeles Master Chorale. Hiervoor was hij gedurende een periode van vijf jaar Composer in Residence op het Sidney Sussex College aan Cambridge University in Engeland.

Als dirigent van de Eric Whitacre Singers bracht hij succesvolle albums uit, waaronder de bestseller van 2011: Lights and Gold. Eric is een veelgevraagde gastdirigent, en werkte samen met London Symphony Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra en Minnesota Orchestra. Naast samenwerkingen met de legendarische Hollywood-componist Hans Zimmer, werkte hij ook samen met Britse popiconen als Laura Mvula, Imogen Heap en Annie Lennox.

Eric staat bekend als een charismatisch spreker en gaf keynote addresses voor vele Fortune 500 bedrijven en wereldwijde instituten zoals Apple, Google, World Economic Forum in Davos, United Nations Speaker’s Programme en twee TED talks.

ericwhitacre.com

concerten met Eric Whitacre