Jolien De Gendt zingt Nadia Popoff, de knappe en jonge vrouw van baron Popoff.

De Gentse coloratuursopraan Jolien De Gendt studeerde aan het Gentse conservatorium bij Gidon Saks, Marcus Pujol en Mireille Capelle. Ze vervolmaakte zich aan Operastudio Vlaanderen, waar ze zich kon verdiepen in het operarepertoire van barok tot hedendaagse composities.

Ze zong verschillende concerten als soliste of koriste onder dirigenten als Hervé Niquet, Eric Whitacre, Dirk Brosse, Bernard Haitink en Stéphane Denève. Daarnaast is zij een veelgevraagd soliste in binnen- en buitenland in een heel afwisselend repertoire, wat ook haar sterkte is.

In opera zong ze o.a. Königin der Nacht/Die Zauberflöte, Blonde/Die Entführung aus dem Serail, The Governess/The Turn of the Screw, Belinda/Dido and Aeneas en Marguerite in de hercreatie van Karel Miry’s Bouchard d’Avesnes in 2014. Je kan haar dikwijls aan het werk zien als soliste bij oratorium, van Bachs Passies tot Carl Orffs Carmina Burana of creaties.

Sinds seizoen 2014-2015 is ze vast verbonden aan het Vlaams Radio Koor, waarmee ze als koriste en soliste kan concerteren in internationale zalen.

concerten met Jolien De Gendt, sopraan