Voces Intimae (Riccardo Ceccchetti, Luigi De Filippi & Sandro Meo) wil de muziek terugbrengen in zijn originele transparantie en de bedoelingen van de componist duidelijk maken door klank en frasering, door de historische context van ieder werk te belichten. Met de keuze van hun naam, Voces Intimae, geeft het trio aan dat het hun bedoeling is om de meer subtielere ondertonen en de heftige melancholie van de 19de eeuw tot klinken te laten komen.

Zij hebben opgetreden op podia zoals Wigmore Hall en St. John’s Smith Square in London, het Concertgebouw Amsterdam, het Festival Oude Muziek in Vredenburg in Utrecht, Tivoli-Vredenburg, deSingel in Antwerpen, het Festival Classique in Den Haag, het Festival Europalia-Italia in België, Festival dei due Mondi in Spoleto, Amici della Musica in Florence, Unione Musicale in Turin, Istituzione Universitaria dei Concerti in Rome, Bologna Festival, Amici della Musica in Perugia. Het trio heeft concerten gegeven voor de Presidenten van Italië, G. Napolitano en C.A. Ciampi en hebben in Radio uitzendingen van BBC-Radio3 en RAI-Radio3 gespeeld.

Met Challenge Records hebben zij drie cd’s opgenomen. Voorheen heeft Warner Classics verschillende cd’s met hen opgenomen. Fortepianist Riccardo Cecchetti is artistiek directeur van het zeer succesvolle Virtuoso & Belcanto Festival in Lucca, waar het trio ieder jaar een aantal optredens en masterclasses verzorgen.

concerten met Voces Intimae