Wat zijn we blij om je weer live muziek te kunnen brengen! Mooie, emotionele programma's, in de meest veilige omstandigheden gebracht, om bubbel-gewijs met wie je dierbaar is van te genieten in de concertzaal.

Publiek en musici hebben er reikhalzend naar uitgekeken: vanaf september staat het Vlaams Radiokoor weer live in de concertzaal, en kunnen de zangers opnieuw muziek maken met en voor hun publiek.

Het Radiokoor opent het seizoen samen met het Brussels Philharmonic op zaterdag 12 september in Flagey: een symbolisch concert, exact zes maanden nadat beide ensembles op datzelfde podium een laatste concert brachten voor een lege zaal, aan de vooravond van de lockdown. Voor de eerste klanken zorgt het Vlaams Radiokoor, met het aangrijpende Ich bin der Welt abhanden gekommen van Mahler onder leiding van muziekdirecteur Bart Van Reyn.

“Nog nooit hebben we zo uitgekeken naar de start van ons seizoen! Het Radiokoor heeft, na een moeilijk half jaar waarin de stemmen moesten zwijgen, de afgelopen weken erg hard gewerkt om met mondmaskers en afstand tussen de zangers toch een hoog niveau te halen, en dat is wonderwel gelukt. De eerste noten van Mahler’s lied Ich bin der Welt abhanden gekommen zullen dan ook een aangrijpend kippenvelmoment worden voor zangers en publiek...”
- bart van reyn, muziekdirecteur

Alle concerten voldoen aan de geldende richtlijnen, om zo voor zowel de bezoekers als de musici een veilige omgeving te garanderen. De concerten duren een uur, hebben geen pauze en worden vaak twee keer per avond uitgevoerd.