Van 1970 tot aan zijn pensioen in 1996 leidde Vic Nees het Radiokoor. Met de zangers zong hij veel muziek uit Vlaanderen en haalde hij vergeten partituren van onder het stof. Tegelijkertijd bouwde hij een rijk klankarchief uit van Vlaamse koormuziek en voorzag hij de amateurkoren van talloze composities die graag en veel gezongen werden.

Nees stierf bijna tien jaar geleden, maar zijn muziek houden we graag in leven. Daarom lanceert Koor & Stem Zing Nees: een oproep om de muziek van Vic Nees te laten klinken, een wedstrijd, en een heuse concertreeks met het Radiokoor.

De band met amateurkoren was erg belangrijk voor Vic en is dat nog steeds voor het Radiokoor. Daarom roepen wij koren op om de muziek van Nees op een podium te zingen. Op verschillende concertlocaties zullen geselecteerde koren een podiumkans krijgen, alternerend met werken die het Radiokoor uitvoert. Het slotwerk zingt iedereen samen. De concerten vinden plaats in het najaar van 2023.

lees meer op de site van Koor & Stem