Brussels Philharmonic is samen met het Vlaams Radio Koor een Grote Instelling van de Vlaamse Gemeenschap, en kan rekenen op een subsidie die de basiswerking garandeert: kwaliteitsvolle concerten brengen op de podia in eigen land. Maar de ambities van deze innovatieve ensembles liggen verder: Brussels Philharmonic en het Vlaams Radio Koor willen zowel nationaal als internationaal een echt verschil maken.

Een ambitieuze aanpak die nood heeft aan mede-pioniers, aan ‘partners in crime’, aan sleutels die het potentieel ontsluiten. Aan extra middelen, die de dromen omzetten in realiteit. En die middelen zoekt Brussels Philharmonic zelf, door middel van verschillende creatieve en innovatieve trajecten (tax shelter, instrumentenstichting, filmmuziek…).

Doorheen al deze trajecten loopt er één duidelijke filosofie: niet innoveren om te innoveren, maar om het erfgoed waarvan de ensembles de levende bewakers zijn duurzaam de toekomst in te loodsen. Die toekomst kunnen we nu al vormgeven, en zo zorgen we voor een stevige verankering in de brede maatschappij.