Sinds zijn laureaatschap in de Koningin Elisabethwedstrijd 1991 staat Jan Michiels bekend om zijn zeer persoonlijke en veelgelaagde omgang met het pianorepertoire, door oud en nieuw in telkens wijzigende perspectieven te combineren.

Jan Michiels is regelmatig te horen in prestigieuze concertzalen in Europa en Azië. Hij concerteerde met vele solisten en ensembles – met Inge Spinette vormt hij het pianoduo YinYang. Hij werkte met dirigenten als Angus, Asbury, Baudo, Blunier, Boreycko, Edwards, Eötvös en Herreweghe met orkesten als o.a. Brussels Philharmonic, Nationaal Orkest van België, Antwerp Symphony Orchestra, WDR Sinfonieorchester Köln, Berliner Symphoniker, Orchestre Symphonique de la Monnaie en Orchestre Philharmonique de Monte Carlo. Daarnaast heeft hij ook samengewerkt met choreografen als Anne Teresa De Keersmaeker, Sen Hea Ha en Vincent Dunoyer.

lees meer over Jan Michiels

concerten met Jan Michiels