Als voormalig enfant terrible uit de new wave ontwikkelde Danny Elfman een fascinatie voor orkestrale muziek, een vreemde wereld waarin hij terecht kwam dankzij de samenwerking met regisseur Tim Burton. Dit concert brengt een mooie staalkaart van zijn symfonische talent.

Componist Bernard Herrmann, die de filmmuziek schreef bij verschillende Hitchcock prenten, was een belangrijke figuur in het parcours van Danny Elfman: voor zijn flamboyante kleuren, wisselende harmonieën, en het vertalen van angst en ontzetting putte hij uit Herrmanns repertoire.

Behalve enkele grote filmklassiekers, stuk voor stuk uit de vruchtbare samenwerking met Tim Burton, komen ook Elfmans symfonische composities aan bod: een extract van Serenada Schizophrana, in 2005 gecreëerd in Carnegie Hall, en Eleven Eleven, een vioolconcerto met duidelijke invloed van Shostakovich en Prokofiev. Om deze 21ste-eeuwse én filmmuziek te brengen is Brussels Philharmonic het geknipte orkest

Presentation licensed by Disney Concerts. © All rights reserved.

Danny Elfman - Forget (Serenada Schizophrana) (2005)
- Eleven Eleven
- Batman