Brussels Philharmonic & Vlaams Radiokoor laten een mildere Steve Reich horen, die met The Desert Music nieuwe mogelijkheden aftast. Tekst, klank en ritme worden één - deze woestijn verzoent de twee symbolen uit de tekst, het licht en de duisternis. Steve Reich stond in de jaren ‘60 mee aan de wieg van een nieuwe muziekstroming: de minimal music. Repetitieve motieven, krachtige ritmes, muziek die op zich stond - de luisteraar had geen ander houvast dan de tijd, de ruimte en de omgeving waarin ze klonk. In 1983 was Reich klaar om zijn reserves bij grote formaties aan de kant te schuiven: tot dan dacht hij dat symfonische ensembles de ritmische wendbaarheid en precisie misten voor zijn muziek. The Desert Music toont dat het wel kan.

Bekijk dit concert op Podium 19.

Dit event wordt uitgezonden op Podium 19, een gratis cultuurkanaal dat je kan bekijken op

concert opgenomen in Flagey op 26 maart 2021
in samenwerking met Evil Penguin TV
met de steun van de Belgische Taxshelter & Belga Films Fund

Steve Reich
The Desert Music (1983)

(version for reduced strings)

(concert opgenomen in Flagey op 26 maart 2021)

Dit event wordt uitgezonden op Podium 19. Je kan op Podium 19 terecht voor virtuele voorstellingen, optredens en concerten uit de Vlaamse cultuurhuizen. Meer info op www.podium19.be.

ontdek meer

webtentoonstelling

Neem een duik in de virtuele bibliotheek van De Bijloke & MATRIX, en (her)ontdek de muziek van Steve Reich.

bezoek de tentoonstelling

programmaboek

Meer weten over de muziek, de artiesten? Of de gezongen teksten lezen? Lees of print het programmaboekje.

download programmaboek

kennismaking

Even meekijken in hoe het allemaal begon voor Steve Reich en andere persoonlijke anekdotes.

bekijk de video

praktisch

Dit event wordt uitgezonden op Podium 19, een nieuw en gratis cultuurkanaal dat je kan bekijken op

Meer info op www.podium19.be.

concert in samenwerking met Evil Penguin TV
met de steun van de Belgische Taxshelter & Belga Films Fund