In een verre verre uithoek van de Stille Oceaan ligt een klein eiland dat tot hiertoe door niemand is ontdekt. Het eiland Koeloenga. De Koeloenganen wonen er al eeuwenlang in harmonie met de natuur. Tot ze op een dag een boot zien aanmeren aan hun prachtige kust. Acht mannen in kostuum gaan aan wal, zij zien wel mogelijkheden in het eiland. De perfecte toeristische bestemming! Ze maken plannen voor het bouwen van vakantieresorts en luxe appartementen, zonder enig respect voor de natuur.

Dit kunnen de Koeloenganen niet laten gebeuren. Ze houden nachtelijke vergaderingen bij het vuur onder leiding van Koningin Josi Mosi en beramen een plan om de indringers, de barbaren, te verjagen. Dat lukt helaas niet op één twee drie. De projectontwikkelaars laten zich niet onmiddellijk afschudden...

Actrice Kristine Van pellicom vertelt dit spannende verhaal, samen met een honderdtal kinderen uit Brusselse en Berchemse scholen en de heren van het Vlaams Radiokoor. Een fijne familievoorstelling voor iedereen vanaf 8 jaar.

heren van het Vlaams Radiokoor projectontwikkelaars
100 zingende kinderen* Koeloenganen
Kristine Van pellicom verteller/Koningin Josi Mosi

Margot De Ley tekst en regie
Sien De Smet muziek
Tom Johnson en Sien De Smet muzikale leiding

*leerlingen van de Sint-Jozefsschool, De Wemelweide en 't Regenboogje (Brussel) & leerlingen van Het Hinkelpad, Klavertjevier en De Knikkerbaan (Antwerpen Berchem)

een productie van Zingend Schip en het Vlaams Radiokoor met de steun van c o r s o en het district Berchem
met de steun van Beside Tax Shelter en de Belgische Taxshelter

zingend schip

Zingend Schip (Tom Johnson, Margot De Ley en Sien De Smet) is een artistiek-educatief collectief dat vocale performanceprojecten uitwerkt voor lagere scholen. Op een speelse manier leren ze liedjes aan, die kaderen in een muziektheatervoorstelling. Want ieder project van Zingend Schip resulteert in een performance, het moment waarop leerlingen het podium op gaan en vleugels krijgen. Zingend Schip vindt het belangrijk om élk kind aan boord te verwelkomen! Zingen is namelijk de meest drempelverlagende vorm van musiceren. Iedereen kan het en je hebt er niets voor nodig.

www.zingendschip.be

praktisch