Een internationale stage voor compositie en creatie onder leiding van kunstenaars en docenten van topniveau.

Dit jaar wordt er extra aandacht besteed aan componeren voor instrumenten en live elektronica (in samenwerking met HERMESensemble), en compositie voor koor (in samenwerking met het Vlaams Radiokoor). Door samen te werken met deze ensembles krijgen deelnemers de kans om hun compositorische ideeën uit te voeren en te bespreken.

Tijdens deze stage verlegt een groep veelbelovende jonge componisten vijf dagen lang de grenzen van hun eigen muzikale verbeelding, met deskundige coaching om hun compositorische kwaliteiten helemaal te ontplooien.

En er is meer: de componisten krijgen de kans om live repetities én een uitvoering van hun eigen werk mee te maken. Uiteindelijk wordt de hele week toegewerkt naar een showcase waar alle composities worden uitgevoerd.

Ter nagedachtenis van Wim Henderickx, bezieler van SoundMine en The Times Academy.

Programma

Benieuwd naar de creaties van de deelnemende componisten? Op vrijdag 7 juli vindt om 13:00 een toonmoment plaats in de Rijschool Landcommanderij Alden Biesen - wees welkom!

> Alden Biesen bereiken
> meer info Soundmine op musica.be

SoundMine 2023 wordt geïnitieerd en georganiseerd door Musica Impulscentrum in samenwerking met Landcommanderij Alden Biesen, HERMESensemble, Vlaams Radiokoor en Centre Henri Pousseur.

praktisch