"Dance Re-imagined" een meesterwerk door de ogen van sterchoreograaf McGregor

Het London Philharmonic Orchestra ontketent eerst zijn krachten in Ravels La valse, en brengt de wereldpremière van een nieuw werk van Pullitzer Prize-winnaar Tania León, composer-in-Residence van het LPO.

Meer dans, maar ook algoritmes en technologie krijgen we in de ballet-pantomime Harnasie. De meesterlijke pen van Karol Szymanovski vertelt het verhaal van een jonge bruid die op de dag van haar huwelijk ontvoerd wordt door rovers uit het bos. Zijn muziek en de verbluffende multidimensionale aanpak van choreograaf Wayne McGregor dompelen je onder in een radicaal nieuwe orkestervaring. Kippenvel gegarandeerd!

Dirigent Edward Gardner bundelt zijn krachten met de meervoudig bekroond choreograaf Wayne McGregor, in een duizelingwekkende, vormoverstijgende nieuwe interpretatie van het ballet Harnasie. De muziek uit de de meesterlijke pen van Karol Szymanovski is sensueel en explosief, en vertelt het verhaal van een jonge bruid die op de dag van haar huwelijk ontvoerd wordt.

McGregor voegt zijn visie toe en zorgt voor een verbluffende multidimensionale ervaring: met choreografische elementen die een digitale make-over kregen en een spectaculaire mobiele sculptuur.

Tania León
Creatie (2023)

Maurice Ravel
La Valse (1920)