Vlak bij de vijvers van Elsene ligt de Abdij van Ter Kameren, een historisch en architecturaal pareltje - en een heerlijke groene oase van rust langs de drukke Louizalaan. De mooi bewaarde gebouwen en prachtige tuinen zijn een verborgen plek in Brussel, waar het heerlijk wandelen en ontspannen is.

Met een combi-ticket kan je na de wandeling genieten van het concert The Pilgrim Song in de Abdijkerk van Ter Kameren.

ism Korei Guided Tours & Muntpunt

De abdij werd rond 1200 gesticht als een cisterciënzerklooster. Het is nog steeds een van de best bewaarde exemplaren in onze contreien, ook al werden de gebouwen zwaar beschadigd tijdens de godsdienstoorlogen. Enkele zeldzame delen van de kerk dateren nog uit de 14de eeuw, de rest van de site werd in de 16de eeuw heropgebouwd en in de 18de eeuw uitgebreid.

In 1927 richtte architect en decorateur Henry Van de Velde er het Hoger Instituut voor Sierkunsten op, naar het voorbeeld van de Kunstgewerbeschule in Weimar. Intussen is La Cambre een van de belangrijkste kunst- en designscholen in België.

Deze wandeling wordt aangeboden in het Nederlands.

praktisch

START: 18:00 (Abijdkerk Ter Kameren)

EINDE: 19:00

🎫🎫 €36/22/15/pp (wandeling met gids + concert)