De Oostenrijkse tenor Bernhard Berchtold studeerde aan het Mozarteum in Salzburg bij Horiana Branisteanu en Hartmut Höll. Hij won meerdere prijzen op internationale wedstrijden en maakte zijn debuut in het kader van de HändelFestspiele Karlsruhe. Tussen 2003 en 2011 maakte hij deel uit van het Badisches Staatstheater waar hij een brede waaier aan repertoire zong.

Berchtold werkte samen met gerenommeerde dirigenten, onder wie Nikolaus Harnoncourt, Ton Koopman, Simon Rattle, Mirga Grazinyte-Tyla, Helmuth Rilling en Masaaki Suzuki. Afgelopen seizoen stond hij op de podia van onder meer de Deutsche Oper am Rhein, de Opera di Firenze en de Staatsoper Hamburg. In 2009 maakte hij zijn debuut in het Teatre de la Maestranza Sevilla en de Dresdner Staatsoper. Hierna ontving hij uitnodigen van onder meer het Teatro Comunale Bologna, Teatro Carlo Felice Genova, Staatsoper Hannover, Staatsoper München, Opéra Lyon, Teatro Verdi Trieste en Theater an der Wien, alsook van de Salzburger Festspielen. Hij maakte in 2013 zijn debuut op het Bayreuth Festival, en hierop volgde zijn debuut aan de Deutsche Oper am Rhein, waar hij sindsdien regelmatig te gast is.

concerten met Bernhard Berchtold, tenor