Sopraan Menna Cazel, geboren in South Wales, studeerde in Londen bij John Llewelyn Evans, en in Leipzig bij Dr. Jeanette Favaro-Reuter. Dit seizoen vertolkt zij onder meer Maddalena in Il viaggio a Reims en Marie in Wie Werd Ich Reich und Glücklich van Spoliansky in de Dresden Semperoper, en soleert zij in het Requiem van Mozart. In 2018 maakte zij haar debuut aan de Oper Köln als Pousette in Massenet’s Manon. Daarnaast debuteerde zij als Pamine en Erste Dame in Die Zauberflöte en Frasquita in een nieuwe productie van Carmen in de Dresden Semperoper. Andere recente hoogtepunten zijn een optreden met Sir Bryn Terfel en BBC National Orchestra of Wales op het St David’s Day Gala, en concerten in Australië met de Geelong Welsh Ladies Choir en Melbourne Welsh Choir.

Cazel won de Tweede Prijs op de Wedstrijd ‘Ton und Erklärung’ des Kulturkreises der Deutschen Wirtschaft (2014) en werd uitgenodigd om de Dresden Semperoper te vertegenwoordigen op de Stella Maris International Vocal Competition. In 2013 won zij de wedstrijd ‘Voice of the Future’. Eerder won zij ook prijzen zoals de Art Song Prize (2013 Thelma King Award), Eerste Prijs van het op de 2009 Llangollen International Musical Eisteddfod en de Osborne Roberts Memorial Prize (2008 National Eisteddfod). Cazel werd meermalig onderscheiden door de Bryn Terfel Foundation en Elizabeth Evans Trust.

concerten met Menna Cazel, sopraan