Voor het traditionele kerstconcert putten we dit jaar uit de rijke Britse traditie. In de muziek van onder meer Jonathan Dove en Benjamin Britten voelen we, los van geloof, religie, overtuigingen en rituelen, de kersttijd als een moment dat alles en iedereen overstijgt.

We komen samen, warmen ons aan klassieke Christmas Carols en elkaar, en beloven hoopvol: Merry Christmas to You.

Een donkere nacht, alsmaar meer opgelicht door fonkelende sterren, en dan: het licht. Jonathan Dove zorgt voor een magische start van het concert. De boodschap van hoop en vrede vertaalde de jonge Benjamin Britten in een helder en indrukwekkend Christ’s Nativity. Will Todd brengt een moment van bezinning - en daarna vinden we elkaar opnieuw rond het knetterende haardvuur, met heerlijke traditionele Christmas Carols zoals Jingle Bells, The Twelve Days Of Christmas en Christmas Song: ‘although it's been said many times, many ways, Merry Christmas to you…’.

Jonathan Dove
Seek Him That Maketh The Seven Stars

John Taverner
Mother and Child

Benjamin Britten
Christ's Nativity

Will Todd
My Lord Has Come

Christmas Songs & Traditionals
Jingle Bells, The First Nowell, The Twelve Days Of Christmas, Carol of the Bells, Christmas Song , Veni Emmanuel, Silent Night

CONCERT ZONDER PAUZE ('60)
met de steun van Beside Tax Shelter en de Belgische Taxshelter

ontdek meer

toelichting

Lees de toelichting bij dit programma.

leeslijst

Muntpunt selecteerde deze bijzondere boeken waarin kerst de hoofdrol speelt

ontdek de leeslijst

zing mee

Kom in de kerststemming en zing mee!

lees de liedteksten