Afscheid nemen lijkt een onrechtvaardige lotsbestemming - maar eentje die we moeten aanvaarden. “We live. We love. We dream. We die.” Afscheid nemen hoort, net als liefde, bij het leven. Brussels Philharmonic koos muziek van Mahler om troost te brengen. Nederig, in het donkerste jaar van zijn leven, vond Mahler zelf troost en inspiratie in poëzie, natuur en componeren. Hier aanvaardde hij, hartverscheurend en diep emotioneel, het lot en de dood en schreef hij Der Abschied uit Das Lied von der Erde. Het Adagietto uit zijn 5de Symfonie is dan weer het ultieme liefdeslied, vol wondermooie melodieën. Met het aangrijpende Ich bin der Welt abhanden gekommen brengt het Vlaams Radiokoor één van de mooiste liederen die Mahler ooit schreef, en dat probeert om zijn en ons leed een plaats te geven.

Bekijk dit concert op Podium 19.

Dit event wordt uitgezonden op Podium 19, een nieuw en gratis cultuurkanaal dat je kan bekijken op

concert opgenomen in Flagey op 12 september en 2 oktober 2020
in samenwerking met Evil Penguin TV
met de steun van de Belgische Taxshelter & Belga Films Fund

programma

Gustav Mahler
Ich bin der Welt abhanden gekommen
Das Lied von der Erde: Der Abschied (arr. Schönberg/Riehn)
Sinfonie Nr. 5 cis-Moll: Adagietto

Gustav Mahler
Ich bin der Welt abhanden gekommen
Das Lied von der Erde: Der Abschied (arr. Schönberg/Riehn) - solist: Stefanie Irányi
Sinfonie Nr. 5 cis-Moll: Adagietto

Dit event wordt uitgezonden op Podium 19. Je kan op Podium 19 terecht voor virtuele voorstellingen, optredens en concerten uit de Vlaamse cultuurhuizen. Meer info op www.podium19.be.

praktisch

Meer info op www.podium19.be.

concert in samenwerking met Evil Penguin TV
met de steun van de Belgische Taxshelter & Belga Films Fund