Deze speciaal voor de concertzaal gecomponeerde opera is David Langs eigentijdse versie van Fidelio, Beethoven’s enige opera. Zonder een noot van Beethoven te gebruiken, maar met dezelfde idealen, duikt Lang in de hedendaagse betekenis van de grote polemieken en thema’s zoals gender of identiteit. Hij herneemt de protagonisten uit Fidelio, want “de onrechtvaardigheid in het verhaal is van alle tijden – en het is mijn opdracht om muziek te schrijven die op verschillende niveau’s aanspreekt.”

Lang werkte meer dan 10 jaar aan dit ambitieuze muziektheaterproject.

Bekijk

enkele highlights uit de première

David Lang
Prisoner of the State (2019)

met:
Claron McFadden sopraan
Alan Oke tenor
Jarrett Ott bariton
Davóne Tines bas

Elkhanah Pulitzer, regie / Matt Saunders, decor / Maline Casta, kostuumontwerp / Floriaan Ganzevoort, lichtontwerp / Adam Larsen, beeld en projectie

met de steun van Beside Tax Shelter en de Belgische Taxshelter

ontdek meer

interview: David Lang

Bij de wereldpremière van zijn opera Prisoner of the State maakte de New York Philharmonic dit interview met Pulitzer Prize winnaar en componist David Lang.

bekijk de video

praktisch

🎫 TICKETS:
€50 > €13,5

🎤 INLEIDING
16:15 - NL & FR

📍 LOCATIE:
Concertgebouw Brugge
't Zand 34, 8000 Brugge

🗺️ zo bereik je het Concertgebouw

koop tickets