“Het gezang uit Arvo Pärts Da pacem Domine omarmt de eenzaamheid van dit mens-geworden-object en biedt warmte en akoestische harmonie nu we ons visuele vermogen niet langer vertrouwen.”

In juni 2021 namen we Arvo Pärts Da pacem Domine op in surround: een unieke opname, die zal bewerkt en gebruikt worden voor The Close, een nieuwe kunstvideo van David Claerbout - een lang gekoesterde droom van Concertgebouw Brugge waaraan het Vlaams Radiokoor graag meewerkt.

Voor de première van het kunstwerk The Close op 20 februari 2022, wordt Da pacem Domine van Arvo Pärt live uitgevoerd door het Vlaams Radiokoor, in een speciale opstelling in de ruimte.

Vlaams Radiokoor Atelier

Het Radiokoor is en blijft een levend portaal voor repertoire, kennis, ervaring en stemmen. Het maakt ons vocaal erfgoed toegankelijk voor zangers en publiek, en investeert tegelijk in de creatie van nieuw stemwerk. Zo voedt het koor liefhebbers, amateurs en professionals met programma, techniek en expertise.

concerten om 11:00, 14:00 & 16:00

praktisch