Het Concertgebouw Amsterdam organiseert voor de derde keer een groots Mahler Festival, met internationale toporkesten die ooit nog door Gustav Mahler zelf werden gedirigeerd!

De New York Philharmonic brengt tijdens het Mahler Festival de Tweede symfonie. Vol passie, lyriek en helder stralende melodieën, in handen van chef-dirigent Jaap van Zweden.

In de voetsporen van Gustav Mahler leidt Jaap van Zweden de New York Philharmonic. Vandaag in Mahlers ‘Opstandingssymfonie’, de Tweede symfonie. Een van de werken waarmee Van Zweden onlangs afscheid nam bij het Dallas Symphony Orchestra. Werd Van Zwedens interpretatie jaren terug geprezen als ‘gespierd’, nu loofden recensenten zijn subtiele benadering. Zijn Tweede gaat over méér dan dondergerol alleen: passie, lyriek en helder stralende melodieën.

Mahlers Tweede symfonie
Hij die ons roept geeft ons eeuwig leven – zingen het Groot Omroepkoor en het Vlaams Radiokoor tegen het eind van Mahlers Tweede symfonie. In dit emotioneel geladen werk verklankt Mahler zijn ideeën over het leven na de dood. Gelukzaligheid en melancholie krijgen allebei de ruimte. Puur, indringend en roerend.

programme

Gustav Mahler - Symfonie nr. 2 in c 'Auferstehung'