Tijdloos: een woord dat te vaak te veel ladingen dekt; maar bij The Great American Songbook is het helemaal op zijn plaats! Want de vele swingende jazz standards, die tussen de jaren ’20 en ’50 in de Verenigde Staten werden gecomponeerd door grootmeesters als Cole Porter, Jerome Kern of het duo Rodgers & Hart, zijn precies dat: tijdloos. Stuk voor stuk nummers die de tand des tijds niet alleen moeiteloos doorstaan, maar bovendien aan glans winnen met elke nieuwe interpretatie.

Want ook al zijn het ronkende namen als Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, Tony Bennett of Sarah Vaughan die deze heerlijke nummers in ons collectief geheugen stopten, tot op vandaag ontdekken jonge artiesten, ensembles of vocale gezelschappen het potentieel en vooral het plezier van deze muziek.

Het Vlaams Radiokoor vroeg componist Jeroen D’hoe om de mooiste nummers uit The Great American Songbook te arrangeren voor koor – geen toevallige keuze, want Jeroen is gepassioneerd door jazz en maakte enkele jaren geleden een jazz-plaat met Paul Michiels.

Kom mee genieten van een heerlijke avond vol muzikale parels, laat je helemaal onderdompelen in de sfeer en glamour van een Amerikaanse jazzclub, zak onderuit in je zetel terwijl de band alvast stemt en geniet van de Radiokoor-versie van deze onvergetelijke nummers.

Programma

Cole Porter – Begin the Beguine / Let's Misbehave / Night and Day / I've Got You Under My Skin / Every Time We Say Goodbye
Richard Rodgers & Lorenz Hart – My Funny Valentine
Henry Mancini & Johnny Mercer